מהי תרבות ארגונית ואיך תרבות משרתת ארגונים?

 

בין כל קבוצת אנשים מתפתחת תרבות ייחודית. קבוצת האנשים מהווה ארגון, הארגון מסדיר בתוכו תרבות המכתיבה את ההתנהלות: קצב הזמן, איכות התקשורת וערוציה, סוגי האקלים, נורמות התנהגות והתנהלות, היחס ללקוחות, חלוקת סמכויות, מאזני כוחות, שיתופי פעולה ועוד… עד לפרטים ולניואנסים העדינים ביותר.

אבחון ופיתוח תרבות ארגונית קריטיים כדי לשמור ארגון על המפה. תרבות ארגונית חכמה היא הDNA אשר ישרוד את מבחן הזמן! ביטוייה של התרבות משפיעים רבות על הארגון- מאחדים את העובדים, מחזקים את מהות הארגון, משפיעים על שיפור תהליכים, מושכים לקוחות שנהנים להתחבר לאקלים החיוני ומניעים את הארגון קדימה.

איך מפתחים תרבות ארגונית?

כדי ליצור תרבות שתמקסם צמיחה, יש ללמוד ולהבין לעומקם את קודי הארגון, לבחון את האווירה בהיבטים הגלויים והסמויים  ומתוך כך להגדיר מה והיכן אנחנו רוצים ומסוגלים להיות. יש למקד את התמונה באמצעות מבט חיצוני, מקצועי ולא-מתפשר ולאתר את המוקדים המאתגרים שמקשים על הצלחת הארגון ובהתאם לכך ליצור תכנית הטמעה של נורמות וכלים מדויקים שישיגו את המטרות.

תרבות ארגונית יעילה יוצרת הון אנושי יוזם, מבטיחה מיצוי משאבים ומצמיחה שגשוג אמיתי.

בשיתוף מלא, כימיה הדדית וכלים ייחודיים, נייצר הזדמנות לעשות דברים אחרת!

שיטות וכלים לעבודה

 

ייעוץ ארגוני- לפעמים האווירה הארגונית משתנה וניתן לאתר סיבות וצרכים לפני שהסימפטומים מחמירים. 

אתגרים הם חלק בלתי נפרד מהמציאות הארגונית ,תהליכי האבחון והייעוץ ארגוני חותרים לטייב את התהליכים בעסק,

מפוגגים מתחים פנימיים ושומרים על מקום יציב בשוק אל מול המתחרים על ידי כלים פשוטים הממצים את הפוטנציאל הארגוני, למשל:

שיפור ערוצי תקשורת וניהול זמנים, הקצאת משאבי ניהול מושכלת, ליווי מצבים ארגוניים פשוטים ומורכבים והתווית המלצות, תיאום בין

מחלקות/יחידות/צוותים המעלים את התפוקות ומביאים את הארגון לצמיחה.

 HR- מי שבאמת מתניע את הארגון – אלו האנשים. בפיתוח תרבות ארגונית מושם דגש על אקטיביות- הנעה ויוזמה .

יש לוודא שכל עובד חווה הנאה וחיבור לתפקידו. התהליך מעניק מיומנויות ניהוליות למנהלים לטיפוח ושימור עובדים,

מקדם קליטת עובדים חכמה, מפתח ומעצים את חברי הארגון ובכך נשמר הון אנושי איכותי ומסופק.

נטישת עובדים טובים? יש דרך פשוטה לבלום ולמנוע.

הטמעת שינויים- שינויים בהרכב ההנהלה? הכנסת מערכת טכנולוגית חדשה או שינוי במבנה ובהגדרות הארגון?

מנהל מנוסה יודע כי שינוי הוא סיכוי שתומן בתוכו סיכונים. כדי לייצר מהשינוי מנוף להצלחה מוכרחים לתכנן את התהליך בתבונה.

במקצועיות ללא פשרות נוביל שינוי מתוכנן, נעניק כלים פרקטיים וכלים רגשיים ונטמיע נורמות ותרבות מקדמת.     

On the job training- אימון תוך כדי עבודה כולל תצפיות בזמן אמת על התנהלות הצוות או המנהלים בישיבות, בניהול מו"מ,

במוקדי שירות או מכירות טלפונים ופרונטליים. השיטה מבטיחה משוב מיידי ומדויק ומתן כלים ביצועיים להתייעלות . 

כדי להטמיע את את השינוי המיוחל נסמיך שגרירי שינוי מקרב ההנהלה והמנהלים הבכירים ונתאם שיתוף מלא בין ובתוך המחלקות השונות,

תוך שמירה על ערנות וגמישות. שיתוף זה ההכרחי כדי לקדם את התפוקות בזמן סביר ובאיכות רצויה.

אופן תהליך  עבודה:

  • פגישת עבודה לצורך הכרות אישית עם הארגון, מאפינו ואתגריו .
  • הגדרת המטרות, התפוקות והדרכים האפשריות להשגתן.
  • מיפוי ואבחון ארגוני- תהליך ממוקד ויעיל.
  • ניתוח הנתונים, איתור מוקדי השינוי.
  • בניה משותפת עם הארגון לגבי תוכנית ההתערבות הנדרשת.
  • פיתוח כלים מדויקים לארגון ולסיטואציה.
  • יישום השלבים שנקבעו בליווי ייעוצי מקצועי.
  • סיום התהליך, סיכום והסקת מסקנות להמשך.

זמינות ונכונות הרבה אחרי שהסתיים התהליך הפורמאלי.

אני כאן, אשמח לשמוע מכם לאורך זמן לוודא הצלחה ארוכת טווח.

 

אתגרים ארגוניים המצריכים התערבות :  

  • שינוי מבנה ארגוני.
  • הטמעת טכנולוגיות חדשות.
  • מיזוג/ רכישה.
  • שינוי משמעותי באנשי מפתח בארגון.
  • בנית חזון , אסטרטגיה ומטרות.
  • הטמעת ערכים.
  • הטמעת תפיסת שירות.
  • שיפורי מיומנויות ניהול, תקשורת ושירות.