איך מתפקדים בעולם של ריבוי משימות , מנהלים פרויקטים בהצלחה

וגם שומרים על צוות מרוצה ומסופק?

 

מנהלים היום עומדים במקום תובעני, על כתפיהם אחריות רבה , הם נדרשים להתמודד עם דרישות הפוכות בו זמנית:

בניית תכנית עבודה מסודרת – וגם גמישה להתרחשויות מפתיעות; סמכות וציות מלאים מול יצירתיות וגמישות.

מינימום טעויות מול מתן לגיטימציה לצוות להתנסות וללמוד; אינסוף בקשות, ניהול משא ומתן, קבלת החלטות והתרת קונפליקטים מורכבים.

המנהל מתמודד עם לחצים טכניים ורגשיים, אוחז במושכות מבלי להרפות – וגם מחויב לשמור על יחסי אנוש מצוינים!

ולא שכחנו: המנהל הוא בסך הכל בן אדם…

בדיוק לשם כך יש מקום לייעוץ אישי למנהלים.

במרחב הייעוצי ניתנת אפשרות לעצירה והתבוננות, ניתוח הסוגיות היומיומיות איתן מתמודד המנהל ובניית מנהיגות חכמה ומכילה.

 ייעוץ אישי למנהלים

ייעוץ אישי למנהלים הוא תחנת ביניים מעצימה, מדויקת ואינטימית הכוללת סדרת מפגשים קצרה בהם המנהל והתמודדותו תופסים את המרכז.

הייעוץ ניתן על פי אופי המנהל, הגדרות התפקיד ומוקדי האתגר הספציפיים שלו.

בגילוי החוזקות – ומולן נקודות התורפה, נשכלל מיומנויות ניהול ונעצים יכולות ביצועיות ורגשיות: הכרת העצמי כמנהל,

תפיסת תפקיד ניהולית ,תקשורת פרודוקטיבית, מודלים להנעה והשפעה, מתן עדיפויות וקדימות בצורה קונסטרוקטיבית, ניתוח סביבה פנימית

וחיצונית ,בחינת יתרונות וחולשות, תוך יכולת ספיגת ביקורת והפנמתה.

היועץ בא מעמדה חיצונית, נטול אי-נעימויות וגינונים מיותרים.

כך נפתח באומץ את מוקדי הקושי ונשיג בזמן קצר יחסית תוצאות אפקטיביות וכלים מותאמים ליישום .   

איך עושים את זה

ליווי מנהלים בכירים –המנהל הבכיר נושא באחריות רחבת היקף ומצופה ממנו להתמודד עם מספר רב של שיקולים והחלטות במסגרת תפקידו,

ניהול קונפליקטים מורכבים וקבלת החלטות משמעותיות המשליכות על הארגון והעובדים.

בייעוץ האישי אתמוך ואלווה את המנהל,  אשר לעתים נמצא במקום בודד בצמרת.

בייעוץ נעצים את יכולותיו לניהול רוחבי ונפתח מנהיגות אסרטיבית.

דוגמאות לנושאים בהם עוסקים במרחב הייעוצי:

ניהול קונפליקטים –מנהל נדרש לרגישות רבה – ומאידך לתקיפות ונחישות בבואו להתמודד עם קונפליקטים בתפקידו.

במרחב הייעוצי נעלה סיטואציות מן המציאות המורכבת היומיומית, נציב מודלים ומחקרים רלוונטיים ונבחן סיבות שורש וכיצד יש לנהוג.

טיפול בהתנגדויות-  "אדם מתנגד מביע קושי ", גישה זו מעוררת אמפתיה במקום כעס ותסכול מעניקה למנהלים דרך נבונה ויעילה לנטרול

התנגדויות , ביסוס תקשורת מקדמת ורכישת אמון הדדי.

פיתוח הפרט בצוות- בייעוץ אחד-על-אחד ננתח את יכולותיו של כל אחד מחברי הצוות, נרתום את עצמותיו האינדיבידואליות ונבנה עבודת צוות

אפקטיבית המורכבת מסה"כ החברים בו.

הילד שבתוך המנהל- אימון על פי זיכרונות ילדות בגישה ייחודית שפיתחו הפסיכולוג הקליני ד"ר מרדלר בשיתוף עם מנכל"ית פדה איילת פדה.

השיטה עמוקה מהייעוץ הרגיל ונוגעת בהשלכת חוויות הילדות על התפקוד האישי והמקצועי בהווה.

היא דורשת נכונות ומניבה תוצאות משמעותיות ורחבות בתהליך קצר.

תהליך היעוץ האישי מעצים מיומנויות, מאפשר הפגת לחצים ועיבודם של תסכולים במרחב אישי ודיסקרטי.