מיומנויות ניהוליות

ניהול זוהי פרופסיה שניתן ללמד וללמוד וכן להעתיקה בין תפקידים ואף מקצועות ,על כן, יש מקום להקדיש תשומת לב לרכישתה.

מרבית האנשים יכולים להיות מנהלים טובים אם רק ילמדו ויצברו ניסיון.

הקניית כלים למנהלים אינה מספקת, חשוב לוודא כי הארגון תומך ומאפשר נגישות ולגיטימציה לשימוש בכלי הניהול עבור מנהליו.

לדוגמא תהליך משוב והערכה- יש לוודא כי לרשות המנהל טופסי משוב והערכה מותאמים לתפקידי עובדיו ולערכי הארגון וכן תרבות המברכת

תהליך כזה, מקצה עבור התהליך משאבי זמן וניהול, מעניקה כלים להנעה ולשימור בהתאם למשוב, ומאפשרת גיבוי וסמכויות להוביל את

תכנית העבודה .

 

בניית תכנית עבודה

בנית תכנית עבודה מותאמת ורלוונטית- חשיבות תכנית עבודה ככלי להצלחתו של המנהל תוך שהוא שותף לבנייתה ולוקח אחריות ליישומה.

התכנית כאמצעי להשגת מטרות. ההבדל בין מטרות ליעדים ואיך הופכים את התכנית למעשית.

בסדנא נמשיג מונחים בסיסיים אשר יסייעו לנו לבנות / לנתח את תכנית העבודה שלנו.

ניהול באמצעות שגרות מסודרות וניהול ישיבות אפקטיבי

מהן שגרות הניהול הרצויות עבורנו, למה לא כדאי להגזים בישיבות ובתהליכים בירוקרטיים.

נלמד כי סוד ההצלחה הוא בהתמדה. נקבל כלים לניהול ישיבה אפקטיביות ונכיר את שגרות הניהול הרצויות לנו כעוגן להצלחה ניהולית.

נפנים כי "בכשרון רגיל ועם התמדה בלתי רגילה, אפשר להשיג כל דבר" . מאת: תומאס פ. בקסטון.

הנעת עובדים

יצירת מוטיבציה ושמירה על שביעות רצון תוך שימוש בגמישות ניהולית מצבית

מהי מוטיבציה? מה מניע אותנו לפעולה? ועד כמה מוטיבציה חשובה להצלחה בעבודה?

האם יש לנו יכולת כארגון להשפיע על המוטיבציה של העובדים?

בסדנא נכיר מחקרים פשוטים אשר מהם ניתן להפיק כלים מעשיים לחיזוק המוטיבציה של העובדים.

נבחן את עצמנו ואת המוטיבציה שלנו ונקיש מכך על צורת הניהול בה אנו משתמשים.

פיתוח ושימור עובדים 

עובדים צריכים היום סיבות משכנעות על מנת להישאר בארגון לאורך זמן.

לעיתים מנהלים וארגונים לא מאתרים את הסיבות המדויקות לשימור עובדיהם הטובים ואלו עוזבים את הארגון לאחר שצברו ידע והועילו רבות.

נקודת המוצא היא כי כל עובד מחפש עבודה בכל עת וברגע שנספק לו סיבות לבחור בנו כל פעם מחדש נשמר אותו לאורך זמן.

בסדנא נבין את המניעים השונים והמשתנים ,ננתח עובדים ספציפיים, נלמד לאתר צרכיהם ונצא מההסתכלות המקבעת כי הצוות הוא ישות אחת

המונעת מאותם גורמים.  נבחן אילו ערוצי תגמול וקידום ביכולתנו להציע ונערוך סימולציות לתרגול .

מיומנויות משוב והערכה

משוב הוא אחד הכלים החשובים שיש בידי המנהל .

פעמים רבות מנהלים ועובדים רואים בתהליך המשוב מטלה מיותרת שצריך לסמן עליה וי.

כשחוזרים למהותו ומטרותיו של המשוב ועושים בו שימוש נכון ניתן להעצים עובדים לעין שיעור תוך מתן פידבק הניתן להכלה ושיפור.

כחלק מהתהליך יש לבנות ולהתאים טופס משוב מדויק.

בסדנא נבחין  בהבדל בין משוב והערכה, נרכוש מיומנויות למילוי משוב ונתרגל אופן מתן משוב לעובדים.

נתנסה באופן אישי במתן ובקבלת משוב.

ניהול בין דורי

היום בכל ארגון ישנם כ 3-4 קבוצות עובדים מדורות שונים. פערי הדורות ותפיסות העולם הבין דורי הולכים ומתעצמים.

כמנהל יש הכרח להבין את פערי הדורות, אפיון הצרכים המשתנה של העובדים הצעירים לעומת הבוגרים יותר וכיצד רותמים כל קבוצת דור.

לא פחות חשוב, איך יוצרים בין הדורות סינרגיה מקדמת הצלחה על אף השוני בתפיסות ובהתנהגות.

כמנהלים אין לנו את הפריבילגיה להתייחס לכל הדורות באופן זהה.

בסדנא נבין מהו דור ,מה מאפיין את הדורות השונים בארגון ,נקבל כלים להתנהלות מותאמת למגוון הגילאים בקהלי היעד וכיצד לנהוג איתם

לאורך זמן על מנת להפיק את המיטב.